Katsaus pannuprojektiin

Aloitin maaliskuussa uuden pannuprojektin, johon kuului useampi meikkituote sekä yksi tuoksu. Tänään katsellaan yhdessä miten projektini on edistynyt. Olen totta puhuen unohtanut muutaman tuotteen olemassaolon, joten ne eivät ole juurikaan kuluneet. Joidenkin tuotteiden kohdalla olen taas edistynyt todella mukavasti.

Pannuprojektissa on siis kyse siitä, että haluan saada tietyt tuotteet käytettyä kokonaan loppuun. Lainaan hiukan tekstiä edellisestä pannuprojektipostauksestani: Pannuprojektin ideana on ottaa tiettyjä tuotteita aktiivikäyttöön ja yrittää joko saada käytettyä niitä enemmän kuin ennen tai saada käytettyä ne kokonaan loppuun. Omalla kohdallani projektin tarkoituksena on saada nämä mukaan valitut käytettyä ihan kokonaan loppuun, ei vain lisätä käyttöä. Valitsin mukaan tuotteita, jotka haluan jostain syystä pois kätköistäni, mutta jotka ovat kuitenkin niin kivoja, että ne ansaitsevat tulla käytetyiksi eikä esim. pois heitettäviksi.

Tästä projekti lähti maaliskuussa liikkeelle:

Mukana projektissa ovat olleet Lumenen aurinkopuuteri, Guerlainin kivipuuteri, MACin Studio Sculpt-meikkivoide, MACin extra dimension-luomiväri Round Midnight, Wet’n Wild Brulé-luomiväri, Paesen musta rajauskynä, Urban Decayn ruskea West-rajauskynä, Viva La Divan ja Goshin nudepunat sekä Dior Addict 2 edt.

Tältä projektin tuotekasa näyttää nyt:

Olen saanut kulutettua loppuun Wet’n Wildin Brulé-luomivärin ja Diorin Addict 2-tuoksun. MACin Sculpt-meikkivoiteen kiikutin Back2MACina MAC-pisteelle kuultuani etteivät meikkivoiteet enää pian kelpaisi B2M-tuotteiksi. Sen koostumus oli iholleni aivan liian paksu ja itse tuotekin alkoi olla jo niin vanha, että en jaksanut yrittää kuluttaa sitä väkisin loppuun. Olen luultavasti heittänyt pois myös Goshin nudepunan, sillä en löydä sitä mistään. Muistelen, että olisin huomannut sen koostumuksessa jo jotain muutosta. Ei pilaantuneita meikkejä kannata käyttää väkisin loppuun.

Mukavaa kulumaa olen saanut Urban Decayn rajauskynään, Viva La Divan punaan, Lumenen aurinkopuuteriin ja Guerlainin kivipuuteriin. Tuo Lumene tulee edelleen kestämään ikuisuudelta tuntuvan ajan. Se on nyt ollut minulla jo pari vuotta mukana näissä pannuprojekteissa. 😀

 

Ainoat projektituotteet, jotka eivät ole kuluneet lähes yhtään, ovat MACin Extra Dimension-luomiväri ja Paesen rajauskynä. Ajattelin hylätä projektista tuon MACin luomivärin, sillä varsinkaan kesällä minun ei tule käytettyä noin tummaa sävyä. Jaksan muutenkin meikata nykyään niin harvoin, että kun vihdoin meikkaan, käytän mieluummin sellaisia tuotteita, joita minun tekee oikeasti mieli käyttää.

Guerlainin kivipuuterista on muuten mainittava sen verran, että se on ollut mitä palkitsevin tuote pannuprojektiin. Pannussa tuntuu olevan aivan älyttömän vähän tavaraa (7g) ja se kuluu aivan supernopeasti satunnaisemmallakin käytöllä. Jotenkin koen tämän jopa hiukan huijaukseksi, sillä tuo puuteri on kuitenkin normaalihintaan melko tyyris. Minua nopea kuluminen ei tällä kertaa toki haittaa yhtään, päinvastoin. 😉

Tykkään siinä määrin pannuprojekteista ideana, että aion valita lähiaikoina uudet tuotteet tehokäyttöön ja jatkaa myös postauksia aiheesta. Seuraavaksi katsellaan kuitenkin taas kuukauden loppuneita, eli vuorossa on henkilökohtainen suosikkipostaukseni. 🙂

Oletteko te aloittaneet lähiaikoina uusia kosmetiikkaan liittyviä projekteja?

5 thoughts on “Katsaus pannuprojektiin

    1. Ennen muuttoa on mahtavaa käydä läpi turhaa tavaraa ja ylimääräistä kosmetiikkaa. 🙂 Kiitti kun linkkasit postauksesi, jään seuraamaan sun projektia! Toisten projektien seuraaminen antaa mun mielestä motivaatiota itsellekin. 🙂

      Tykkää

  1. Mulla on tällä hetkellä projektina kuluttaa huulituotteita ja kynsilakkoja pois. Kynsilakoista olen valinnut nyt kerrallaan aina yhden lakan ”projektilakaksi”. ”Sääntöjen” mukaan projektilakalla tulee lakata kynnet (tai ainakin sitä tulee käyttää osana lakkausta) aina jokatoinen kerta kynsiä lakatessa siihen asti, kunnes se loppuu ja voi valita tilalle taas uuden. Jokatoinen kerta saa sitten lakata millä lakalla tahansa.
    Huulimeikeissä tein niin, että valitsin nyt neljä huulikiiltoa/-punaa, joita ainoastaan saan tällä hetkellä käyttää. Ajatuksena on, että noita neljää pitäisi käyttää siihen asti, kunnes joku niistä loppuu kokonaan, jonka jälkeen saa vaihtaa joko koko nelikon kokonaan uusiin tai sitten pitää osan samoina ja vaihtaa osan uusiin. Hullua tai ei, mutta itse olen ollut näistä ”projekteista” innoissani 😀

    Projektilakkana on tällä hetkellä Dependin pikkupullo nro 407 (loppuu ihan kohta, jee). Ja huulituotteiden neljän valikoimasta loppuu ihan pian Clarinsin Instat Light-huulikiilto sävyssä 01, joten pian pääsen valitsemaan uusia huulituotteitakin käyttöön 🙂

    Tykkää

    1. Tuo projektilakka-homma vaatii kyllä kärsivällisyyttä! Mä olen pari kertaa tainnut käyttää kynsilakan pois tuolla tavoin ja silloin kyllä tuntui, etteivät ne pullot tyhjene koskaan..! Huulimeikeissä loppuun kuluttaminen tuntuu huomattavasti helpommalta. 🙂 Clarinsin huulimeikit ovat olleet mulla usein projektin kohteina, koska ainakin ne läpikuultavat ja vastaavasti koostumukseltaan todella pehmeät punat kuluvat nopeasti! 😀

      Tsemppiä projektiisi! 🙂

      Tykkää

Jätä kommentti