Kun ei pysty

Koko viime viikon päässäni on pyörinyt ajatus siitä, että blogi on hunningolla, ja että minun pitäisi ryhdistäytyä ja saada valmiiksi luonnoksissa roikkuvat tekeleet. En ole kuitenkaan saanut mitään aikaan. Olen toki ollut kiireinenkin, mutta niinä vapaina hetkinä, jolloin ehkä normaalitilanteessa olisin istahtanut kirjoittamaan tai muokkaamaan kuvia, olen vain oleillut lamaantuneena saamatta tehdyksi mitään konkreettista. Olen joutunut myöntämään, että jokavuotinen kaamoslamaannus on taas täällä. Minusta yksinkertaisesti loppuu virta, kun ulkona on jatkuvasti pimeää ja vetistä.

Kuvittelin välttäväni kaamossynkkyyden tänä vuonna, koska elämässäni on muuten ollut kaikkea niin kivaa meneillään. Väsymys on kuitenkin hiipinyt osaksi arkeani, kuten joka vuosi. Alkutalvi 1 – Päivi 0. Onneksi tiedän nykyään, että elämä helpottuu taas, kun joulunpyhät on saatu paketoitua ja tammikuu koittaa. Tässä iässä tunnen itseäni jo sen verran, etten toisin kuin nuorempana pelästy äkillistä uupumista. Pystyn näin olemaan itselleni armollisempi ja antaa itseni käydä vähän hitaammalla. Haaveeksi jäänyt pyykkäyspäivä tai muutama pölypallo nurkassa ei enää keikauta kuppia nurin. Blogin laiminlyönti toki harmittaa silti.

Yleisen nuutuneisuuden lisäksi minulla on nyt ihan fyysinenkin syy, joka estää minua viettämästä paljon aikaa näppäimistön ääressä. Olen jo kesästä asti huomannut, että esim. hiustenpesu tuottaa minulle vaikeuksia, koska käteni puutuu helposti. Viime viikkoina kaikki käsillä, tai oikeastaan oikealla kädellä tehtävä työ on ollut hankalaa. Olen vältellyt ihan meikkaamistakin, koska en jaksa pitää sivellintä kädessä. Viikonloppuna tajusin, että kättä olisi varmaan syytä käydä näyttämässä lääkärille, koska tässä on luultavasti joku tulehdus. Kirjoittaminen on siis ehkä pahinta, mitä voin nyt tehdä. En julista blogitaukoa, mutta todennäköisimmin joulukuusta on kuitenkin tulossa täällä hiljainen kuukausi. Aion keskittää voimani vapaa-ajalla suklaan syömiseen ja miehen paijaamiseen, eli tehdä sitä, mistä saan tällä hetkellä eniten voimaa ja iloa.

Sekavan vuodatukseni päätteeksi jotakin kosmetiikkaan liittyvääkin! Katsokaa, mitä viime viikkojen kauppareissut ovat poikineet, kun olen yrittänyt piristää itseäni välillä jollakin muullakin kuin suklaalla.

Ei se rakentavin tapa käsitellä nuutuneisuutta, mutta en toisaalta pidä muutamien eurojen purkkiostoksia kovin pahana, kun ne tulevat kuitenkin käyttöön. Supermoodin tuotteet maksoivat vähän enemmän kuin muutaman euron, mutta ne olivat etukäteisjoululahja itselleni erittäin ankean maanantain kunniaksi. Ja minulta oli silmänympärysvoiteet loppu. Että niin.

Onko siellä muita nuupahtaneita? Miten te selätätte pimeyden tuoman väsymyksen, vai onko siellä joku onnekas, johon synkkä vuodenaika ei vaikuta millään tavalla?

Voimia uuteen viikkoon! Muistakaa olla itsellenne kilttejä.

18 kommenttia artikkeliin ”Kun ei pysty

  1. Vai sellaisia murheita, voi kura. :/ Olen aina ajatellut, että blogit kulkevat kirjoittajan ehdoilla eli mikään pakko ei ole jatkuvasti olla julkaisemassa jotakin. Eikä varsinkaan siinä tilanteessa, kun on fyysisiäkin vaivoja.
    Käy ihmeessä näyttämässä kättä lääkärille!
    Kiva, kun kuitenkin ilmoitit, että mistä hiljaisuus johtuu. Kyllähän sitä jossain vaiheessa lukija alkaisi ihmettelemään hiljaisuutta – ja ajattelisi ties mitä kauheata tapahtuneen. Eli lepäile rauhassa ja nautin tulevasta joulusta! Kerrohan taas joskus kuulumisia, ei me täältä ruudun toiselta puolelta mihinkään hävitä.<3

    Tykkää

    1. Ei tämä onneksi ole mitään vakavaa. Kävin lääkärissä, joten käsikin varmaan parantuu pian ja pääsen postailemaan – jos jaksan. 😀 Nyt kyllä tuntuu taas, että jaksan. 🙂 Kiitos, nauti sinäkin joulunalusajasta. Ja kiitos kivasta kommentista! ❤

      Tykkää

  2. Mene ihmeessä lääkäriin. Voi olla rannekanavanoireyhtymä. Minä olen taas sairaslomalla käden takia ja odotan neurologin aikaa. Tsemppiä meille käsivaivaisille 🙂 kirjoittelet kun jaksat, kyllä me odotellaan!

    Tykkää

    1. Kävin eilen lääkärissä, ja joku tulehdus tässä näyttäisi olevan. Lääkkeet tuntuvat jo vaikuttavan, eli mulla kyse ei kai ole mistään vakavasta. Tsemppiä sullekin! ❤ Toivottavasti neurologilla selviäisi, mikä sun kädessä on! 😮 On varmasti ikävää, jos joutuu käymään monessa eri paikassa tutkittavana.

      Tykkää

    1. Inhottavaa. 😦 Pahinta on, jos sitä alkaa odottaa jo joskus syyskuussa ennen kuin pahin pimeys on edes päällä. Mulla helpottaa tammikuussa, kun päivät alkavat pidentyä ja kevättä voi alkaa odottaa. Toivottavasti sullakin! Tätä kuuta on enää onneksi reilu pari viikkoa jäljellä…

      Kiitos, samoin sulle! ❤

      Tykkää

    1. Totta! Eilen tuntui ihan epätodelliselta, kun aurinko näkyi hetken. Tammikuuta odotellessa…
      Mä testailen parhaillaan tuota naamiota. Meinasin lentää pyrstölleni, kun näin sen hinnan 😀

      Tykkää

  3. Nuupahtaneita tosiaan. Tämä aika vuodesta on ihan kamalaa..

    Käden kanssa ehdottomasti lääkäriin mars! Ja jos lääkäri ei löydä mitään rakenteellista tms ”vikaa” kannattaa mennä hierojalle. Mulla on hartiat oikeastaan ihan koko ajan jumissa, mutta vasta kun oikean käden pikkurilli ja kämmensyrjä alkoi puutua tajusin mennä hierojalle, josta löytyi apu pahimpaan. Parin kerran jälkeen puutuminen oli tiessään ja on pysynyt poissa.

    Tykkää

    1. Joo, mä lasken päiviä joulukuun päättymiseen 😀

      Kävin lääkärissä ja sain tulehduskipulääkkeet, jotka kyllä auttoivat jonkin verran heti. Mutta asiaa tutkitaan lisää.. Mietin itsekin myös tuota hierojaa. 🙂

      Tykkää

  4. Ehdottomasti äkkiä näyttämään kättä lääkärille.

    Tää on kieltämättä masentavaa aikaa, mä olen nukuksissa vuorokauden ympäri, kun tuntuu, ettei herää ollenkaan. Ehkä tätä syksyä on pahentanut se, että kesä ei ollut mitenkään erikoinen ja hurjan valoisa ainaisine sateineen… 😦

    Tsemppiä! ❤

    Tykkää

    1. Kävin lääkärissä ja sain jo jonkin verran apua käteen. 🙂

      Tuo on ehkä juuri pahinta, kun tuntuu että on koko ajan unessa ja kaikki on sellaista mössöä. Ei pysty erottaa onko aamu vai ilta, kun aina on pimeää. Tänään ainakin Turussa onneksi paistaa aurinko! 🙂

      Kiitos, samoin. ❤

      Tykkää

  5. Minä en ole syysihminen, mutta en ole aikaisemmin myöskään kärsinyt perus päivittelyä enempää kaamosajasta. Nyt on tuntunut että pimeä on imaissut kaikki harrastusmehut. Kun kotona on valoisaan aikaan vain viikonloppuna on halunnut keskittyä muihin juttuihin blogin sijaan. Vietetään rauhassa luontaista horrosaikaa :). Itse pakkaan pian kissat autoon ja hurautan pohjoiseen joulun viettoon 🙂

    Tykkää

    1. Olisikohan se niin, että tämä lämmin, pimeä ja sateinen loppuvuosi on vasta muutamia vuosia vanha ilmiö, ja sen takia tuntuu nyt erityisen pahalta? Muistelisin että mun lapsuudessa ainakin saattoi olla talvi, eli lunta ja valoa, joulukuussa. Aika moni tuntuu tiedostavan kärsivänsä jonkinlaisesta kaamosväsymyksesta ja ottaa löysemmin rantein. Hyvä niin. 🙂

      Ihanaa joulua, Pirjo! ❤ Toivottavasti on rentouttava reissu. 🙂

      Tykkää

  6. Täällä o/ Inhoan tätä pimeyttä. Valoa näkee vain viikonloppuina ja silloinkin vain pienen hetken. Mä olen saanut vähän apua ostamalla kasan erilaisia ihania valoja, joilla olen kuorruttanut asunnon ja parvekkeen. Ehdottomasti parhaiten käytetyt eurot moneen kuukauteen, on paljon kivempi olla kotona kun on tunnelmallista valoa. Tsemppiä meille, kyl me taas tästä noustaan ❤

    Tykkää

    1. Olen noita sun valojuttuja ihmetellytkin sun blogissa ja melkein eilen laitoin jo itsekin vähän ekstravaloja seinälle roikkumaan. 😀 Toistaiseksi olen tyytynyt pelkkiin kynttilöihin. Mutta onhan se tosi kivan näköistä, kun kaikki mun naapurit on laittaneet valoja parvekkeelle, joista minäkin saan nauttia katsomalla ikkunasta ulos. 🙂

      Tsemppiä. ❤ Kyllä me noustaan, ehdottomasti. 😀

      Tykkää

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s