Kuivaa ihoa hellivä puhdistusmaito Lushilta

Ennen Rooma-postausta haluan kertoa teille eräästä mukavasta uudesta Lush-tuttavuudestani.

Viime kesään asti valitin blogissa lähes jokaisessa postauksessa  minua sitkeästi vaivanneesta aknesta – joku ehkä muistaakin. Akne lähti Roaccutanin avulla, ja nyt ihoni jatkuva ongelma on kuivuus, jonka tuo lääkekuuri tuntui jättävän pysyväksi ominaisuudeksi iholleni. Havahduin siihen parisen kuukautta sitten, että käytän edelleen iholleni liian tujuja ja kuivattavia tuotteita, sillä totuin reilun kolmen vuoden aknea vastaan käymäni taistelun aikana käyttämään syväpuhdistavia geeliputsareita, alkoholipitoisia kasvovesiä ja rakeisia kuorintoja. Ihostani on alkanut näkyä ikääntymisen merkkejä aivan ennenkuulumatonta vauhtia, minkä olen huomannut johtuvan selkeästi Roaccutan-kuurin aiheuttamasta kuivuudesta. Tajusin alkaa kosteuttaa ihoani reilummin jo kauan sitten, mutta puhdistustuotteita en ole muistanut päivittää hellävaraisempiin.

Sain Lushilta jo alkukesästä hauskasti nimetyn 9 to 5 Cleansing Lotionin, joka on herkälle ja ärtyneelle iholle tarkoitettu kosteuttava ja pehmentävä puhdistusmaito. Tuotteen tehoaineina ovat orkidea ja manteliöljy.

Kiinnitin heti huomiota hauskoihin pakkausteksteihin, joiden myötä minulle syntyi mielleyhtymä nuutuneesta itsestäni raahautumassa aamulla kylpyhuoneeseen edes jonkinlaisen piristymisen toivossa. Vaikka rakastan Lushin tuotteita ja kiinnostuin tästäkin purnukasta välittömästi, kesti minulla pitkään ottaa tuote käyttöön. Miksi? No siksi juuri, että ajatus hellävaraisesta puhdistusmaidosta tuntui vieraalta, vaikka juuri sellaista minun tulisi käyttääkin kuivalle iholleni.

Otettuani tuotteen kokeiluun, tuntui se aluksi hiukan hankalalta ja työläältä käyttää, koska olin tottunut helppoihin ja nopeisiin geeliputsareihin. Tuntu iholla oli kuitenkin tuotteen jäljiltä niin mukava, että halusin ottaa tämän vakiokäyttöön aamuputsarina. Iho tuntuu aavistuksen nahkealta pesun jälkeen, minkä arvelen johtuvan manteliöljystä. Iho tuntuu kosteutetulta ja pehmeältä ilman natisevaa ja kiristävää tunnetta.

Tuotteen käytössäkään ei ole enää mitään hankalan tai vieraan tuntuista. Levitän puhdistusmaitoa aamuisin iholle vajaan teelusikallisen verran, hieron tuotteen hellävaraisesti ihoon ja pyyhin pois vanulapulla. Tämän kanssa käytettäväksi sopisi erinomaisesti myös vaikkapa Sensain tai Duroyn puhdistusliina. Meikkejä en ole tällä poistanut, vaikka tuotteen kerrotaan sopivan siihenkin. Meikit poistan mieluiten puhdistusöljyllä.

Vierastin tuotteen mummomaista tuoksua aluksi, mutta nyt olen alkanut pitää siitäkin. Se on mummomaisuudesta yli päästyä Lushille ominainen, puhtaan luonnollinen ja kiehtova.

Lushin ihonhoitotuotteet ovat usein melko tyyriitä, mutta 9 to 5 Cleansing Lotion irtoaa mielestäni hyvin kohtuulliseen 18,70e (240g) hintaan. Lushia voi tilata verkkokaupasta, jos liikkeitä ei satu olemaan lähietäisyydessä. Miksi muuten Turussa ei ole vielä Lushia?

Onko Lushin ihonhoito teille tuttua? Mitä Lushin tuotteita voisitte suositella kuivaihoisille?

*Tuote on saatu blogin kautta.* En saa rahaa linkistä.

5 kommenttia artikkeliin ”Kuivaa ihoa hellivä puhdistusmaito Lushilta

  1. Mulla on ollut ihan sama ongelma: käytin kuivalle iholleni vaahtoja ja geelejä puhdistukseen, vaikka öljyt ja maidot olisivat paljon parempia. Hauschkan avulla sain vihdoin katkaistua kierteen ja tämäkin 9 to 5 löytyy puhdistusarsenaalista vakiokaverina. Luulen, että monen iho kaipaisi ärtsyn puhdistuksen sijaan hellyyttä ja rakkautta.

    Tykkää

    1. Joo, mä luinkin sun postauksen tästä putsarista. Tosi samoja fiiliksiä meillä tästä. 🙂 Luulen samaa, usein kun huomio tuntuu kiinnittyvän lähinnä kosteustustuotteisiin.

      Tykkää

  2. Hei, pakko kysyä (mut sinun ei tietenkään pakko vastata), että miten olet kokenut kokonaisuudessaan tuon lääkekuurisi? Olen oman akneni kanssa taistellut jo pitkään, mutta raju lääkitys on estänyt minua menemästä ihotautilääkärille. Oletko kuitenkin mieluummin kuivaihoinen kuin akneihoinen? Oliko lääkitys siis vaivan väärti? Onko tullut muita sivuoireita? Kiitos, jos jaksat vastata! 🙂

    Luin aikaisimmista postauksista, mitä olet kokeillut aknesi eteen ja se kuulosti niiiin kamalan tutulta. Täälläkin on kokeiltu ruokavalion muutoksia, terveellisiä elämäntapoja ja luonnonkosmetiikaa. Basironia käytin kans vähän aikaa, mutta se vain kuivatti ihon huonoon kuntoon ja varmaan vain tukki mun ihoa -ja kaikein lisäksi likasi tyynyliinat. Luonnonkosmetiikassa tosin olen pysynyt, mutta ruokavaliossa ja terveellisissä elämäntavoissa pysyminen stressaa niin paljon, että se taas aiheuttaa finnejä. Ihan kamala kierre!

    Tykkää

    1. Moi! Toki saa kysyä. 🙂 Mulla on itse asiassa ollut jo useamman kuukauden työn alla postaus Roaccutanista ja siitä, miten koen sen näin jälkikäteen. Voin pähkinänkuoressa todeta muutaman asian jo nyt, koska en tiedä milloin saan tuon postauksen ulos.. Eli kuuri oli siis aika kamala, mutta söisin sen kyllä ehdottomasti uudelleen, sillä huono iho heikensi ainakin mun elämänlaatua niin merkittävästi, että kärsisin siitä eroon päästäkseni tuon puoli vuotta. Kestin hyvin fyysiset sivuoireet, kuten ihon kuivumisen jne, mutta pahinta oli henkiset oireet. Olin kuin kireä viulunkieli lähes koko kuurin ajan. Hermoni menivät tosi pienistäkin ja olin itkuherkkä. Lopetin kuurin, kun minulle alkoi tulla tosi synkkiä ajatuksia. Tällaisia oireita ei kuitenkaan missään nimessä tule kaikille, joten en ehkä sen takia jättäisi kuuria syömättä. Aika synkät oli fiilikset kuitenkin aknen kanssakin, vaikkakin vähän eri tavalla.
      Ihosta on jäänyt ikävän kuiva ja ihostani näkyy ikääntymisen merkit huomattavasti nopeammin kuin ennen. Olen silti ehdottomasti ennemmin kuivaihoinen kuin kärsin aknesta. Minulle Roaccutan on antanut tosi pitkäaikaisen avun, sillä mulla tulee loka/marraskuussa vuosi kuurin lopettamisesta, eikä mulla ole näppyjä kuin ihan tosi satunnaisesti. Syön suklaata ym ihan surutta, enkä stressaa ihosta suuremmin. Mulla aknen aiheuttama stressi oli myös ihan selkeästi pahentamassa tilannetta. Yleisesti ottaenkin uskon stressin olevan tosi iso tekijä aknen kanssa. Toivottavasti tästä oli jotain apua! 🙂 Saa kysellä lisää, jos tuli vielä jotain mieleen. 😀

      Tykkää

      1. Oli apua, kiitos vain vastauksesta! 🙂 Olen tuon stressin kanssa ihan samoilla linjoilla, se on varmasti yksi suurimmista tekijöistä, kun puhutaan aknesta. On tosin aika stressaavaa yrittää olla stressaamatta, sen oon huomannut! 😀

        Tykkää

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s