Mä shoppailin!

Aloitin tämän vuoden maaliskuussa ostolakon, jonka tarkoituksena oli pienentää kosmetiikkajemmojani, hillitä uuden kosmetiikan vyörymistä varastoihini ja opetella järkevämpää rahankäyttöä. Lakko sujui alusta asti loistavasti ja olikin yllättävän helppoa lopettaa turhan kosmetiikan ostaminen. Nyt eletään heinäkuuta, enkä minä ole vieläkään palannut holtittomaan kosmetiikan shoppailuun. Olen kokeillut kaksi kertaa miltä kosmetiikan ostaminen pitkästä aikaa tuntuu, ja molemmilla kerroilla olen ollut pettynyt – en saa enää kosmetiikan ostamisesta samanlaisia väristyksiä kuin ennen. Pikku hiljaa olen huomannut alkavani himoita esim. joitain uusia luomivärejä, koska olen innostunut taas meikkaamaan enemmän, mutta minun on kuitenkin helppoa pysyä poissa tavarataloista ja verkkokaupoista.

Olin eräänä päivänä loistavalla tuulella ja kävin pyörähtämässä paikallisessa Kicksissä. Menin ihan kokeeksi tutkimaan alepöytiä ja bongasin sieltä Crabtree & Evelynin vartalotuotteita. Olin suorastaan harmistunut, koska tiesin heti joutuvani ostamaan ne. En pakota itseäni enää olemaan ostolakossa, mutta en olisi siltikään halunnut näin paljon uutta täytettä kosmetiikkavarastoihini. Ristiriitaista kyllä, ostin harmittelustani huolimatta kaikki kolme löytämääni C&E:n tuotetta. Olen kehittänyt syvän rakkaussuhteen sarjan granaattiomenan tuoksuiseen vartalovoiteeseen ja himoinnut merkin muitakin tuotteita useita kertoja, joten minulle koko sarja edustaa puhdasta täydellisyyttä. Tuotteet ovat normaalihintaan erittäin tyyriitä, joten 70% alennuslappu pakotti minut tarttumaan tilaisuuteen. Poimin pöydästä mukaani myös Cleanin vartalovoiteen.

Tuotteille jäi hintaa 7-9 euroa kappaleelta, eli tein toisin sanoen loistavat kaupat. Silti olen hieman harmissani, koska en olisi tarvinnut näitä oikeasti. On hauskaa huomata miten erittäin suuresta järkevöitymisestä huolimatta se entinen hamsteri-Päivi otti vallan ja nappasi kaikki purkit matkaan vain sen vuoksi, että nämä ovat tietyn merkin tuotteita. Nenään vahvasti puskeva laventelikaan ei enää sykähdyttänyt kotona.

Suosittelen kaikesta huolimatta tutkimaan Crabtree & Evelynin purnukat, mikäli törmäätte niihin alennusmyynneissä. Voiteet ja suihkugeelit ovat todella laadukkaita ja useimmat tuoksut huumaavan ihania. Omat aleshoppailuni taidan jättää tähän tältä vuodelta.

Korkkaamista odottelevien vartalotuotteideni jemmavarasto näyttää tällä hetkellä tältä. Kyseessä on Ikean Alex-laatikoston syvä laatikko.

Oletteko te tehneet hyviä alelöytöjä? Onko joku aloittanut viime aikoina ostolakkoa tai muuta projektia? 🙂

21 kommenttia artikkeliin ”Mä shoppailin!

    1. Kannattaa ehdottomasti nuuhkia ainakin sitä granaattiomenan tuoksuista sarjaa. Se on tuoksuiltaan ja koostumuksilraan suorastaan taivaallinen. Laventeli oli mullakin virheostos..

      Tykkää

  1. Mä en ole ostanut alesta mitään muuta kuin kahdet bikinit, en yhtään kosmetiikkaa. 😀 Tosin ke ole menossa ”katselemaan” hyllyjä Emotioniin, joten katsotaan löytyykö sieltä jotain kivaa. 😛

    Crabtree & Evelynin tuotteet on ihania, oon tilannut niitä pitkän aikaa ulkomailta ennen kuin ne tuli myyntiin Suomeenkin.

    Tykkää

    1. No, kosmetiikkaa meiltähän jo löytyy, joten on järkevää ostaa välillä juuri vaikka vaatteita. 😉

      Mä olin yllättynyt, että C&E maksaa ulkomailtakin tilattuna niin paljon. 😮 Vai mistä sä olet tilannut?

      Tykkää

      1. Ei tosiaan mitään halvinta, mutta Encentualia olen käyttänyt aika paljon, niillä on usein vielä sarja 20 tai 25% alessa. 🙂 Nytkin jotain pieniä alennuksia, mutta ei mikään halvin sarja.

        Tykkää

  2. Tuo on mullekin sellainen sarja, josta olen kuullut ja varmaan joskus pyöritellut Kicksissä kädessäkin, mutta itse tuotteisiin en ole päässyt tutustumaan. Laventeli ei muhun oikein uppoa, mutta granaattiomena kuullostaa herkulliselta ❤

    Tykkää

  3. Mä myös ostin tuon Cleanin Skin -vartalovoiteen! Oon sitä jo yhen tuubin käyttänyt, muttakun se on niiiiin ihanan tuoksuinen ❤ En siitä itse hajuvedestä tykkää, mutta oih nam tuo voide :D<3 Ostin myös Fresh Laundryn suihkugeelin ❤

    Tykkää

    1. Mitämitämitä missä oli Fresh Laundry-suihkugeelejä? Se on ihan mahtavaa! Oon just kohta käyttänyt sellaisen reilun puolen litran purnukan, mutta ostaisin heti lisää, jos sitä jostain löytäisin :O Minuakaan ei tuo Skin-tuoksu innosta, mutta vartalovoide on kiva.

      Tykkää

  4. Vau, oletpa onnistunut ostolakossa – tai voisiko pikemminkin sanoa, että kulutustottumusten muutoksessa – hyvin! Hatunnosto sinulle 🙂 Itsellä meinaa kyllä edelleen aina välillä lähteä mopo käsistä. Vaikka kuinka yrittää itselleen järkeillä, ettei tarvitse jotain, niin silti tekee vielä ostaa – oikein aina välillä ärsyttää oma huono itsekuri 😀

    Tykkää

    1. Kiitos paljon! 🙂 Olen itsekin kovin tyytyväinen. Muistan hyvin tuon tunteen. Kyllä se päivä mullekin vielä koittaa, kun mopo lähtee kunnolla käsistä. Ei kosmetiikkahamsteri luultavasti pääse lopullisesti entisistä tavoistaan eroon.. 😉

      Tykkää

    1. Täytyy ostaa joskus Kicksistä joku kokeiluun. Silmäilin viime kerralla juuri sitä granaattiomenakäsivoidetta, mutta pystyin toistaiseksi jättämään hyllyyn. Mutta kiva kuulla, että ne ovat hyviä. 🙂 Hajuvesiä! Ooh…..

      Tykkää

  5. Innostuin sun esimerkistä ja olin kolme kuukautta ostoslakossa. Nyt alessa karkas mopo. Sensaita ja chanelia ostettu. Tilattu rocherilta, avonista ja oriflamesta. Hyllyt notkuu taas ja nyt lakkoon taas..kun mitään ei tarvi ja kaikkee ihanaa löytyis…

    Tykkää

    1. Oi, kiva tietää. Täytyy käväistä joskus, jos törmään johonkin liikkeeseen. Vielä kun olisi edullisemmat hinnat…

      Tsemppiä ostolakkoon! Sulla meni alkuvuosi tosi hyvin, että olit kyllä ansainnut kaikki shoppailusi. 🙂

      Tykkää

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s