Epätoivoinen yritys

YouTubessa on viime aikoina näkynyt paljon videoita, joissa kauneusvloggaajat siivoavat meikkikokoelmiaan. Useimmat videot ovat kuolettavan tylsiä, sillä ne ovat oikeastaan pidennettyjä versioita meikkikokoelmavideoista – niistä, joissa käydään läpi joka ikinen vloggaajan omistama tuote. Minua kiinnostavat ainoastaan suosikkivloggaajieni meikkikokoelmat ja siivousvideot, mutta ne muutamat katsomani pätkät inspiroivat minua aloittamaan taas kerran omistamieni meikkien ja kosmetiikkatuotteiden läpi käymisen.  
idkuva

Meikkiarsenaalini läpi käyminen on minulle ikuisuusprojekti, jota teen säännöllisesti. Minulle ei siis ole kertynyt mitään kauheita kasoja täysin käyttämättömiä tuotteita, sillä annan mielelläni eteenpäin kaiken, joista joku muu saa enemmän iloa. Tällä kertaa päätin kuitenkin laittaa eteenpäin tai heittää kokonaan pois kaiken sellaisen, jota minulta löytyy useina vastaavina tuotteina. Jos esimerkiksi omistan viisi mustaa rajauskynää, annan niistä osan eteenpäin. Useamman vuoden vanhat tuotteet päätin heittää surutta pois.

Aloitin siivousprojektini meikkikynistä, koska niitä käyn harvoin läpi. Ostan uusia kyniä harvoin, mutta silti niitä on päässyt kasaantumaan melkoinen määrä. Swatchasin lähestulkoon jokaisen kynän ja tussin ja muistelin koska olen viimeksi käyttänyt niitä. Useimpien kohdalla en todellakaan muistanut viimeisintä käyttökertaa, saati edes koko kynän olemassaoloa. Silti en pystynyt luopumaan kuin viidestä kynästä! Kolme kynää on kouluaikana joko ostettuja tai aloituspaketin mukana tulleita kyniä, ja kaksi vanhaa kynää, jotka olen ostanut 2000-luvun alussa. Miten luopuminen voi olla niin vaikeaa? Olen pettynyt itseeni. Tilanne vaatii ehdottomasti uuden yrityksen.

Miten usein te siivoatte meikkilaatikoitanne? Onko puuha teistä kivaa vai kenties ihan pakkopullaa?

Ps. Tälle tarinalle on luvassa jatkoa.

20 kommenttia artikkeliin ”Epätoivoinen yritys

  1. Mä yritän käydä läpi tarkemmin parin-kolmen vuoden välein. Toki esim. ripsivärejä, meikkipohjia ja helpommin huonoksi meneviä tuotteita käyn läpin puolen vuoden välein. Aika pakkopullaa on.

    Tykkää

  2. Mullakin on mm. mustia meikkikyniä useita vaikka en käytä niistä yhtäkään. Ns. kajalkynät eivät oikein pysy rasvoittuvilla luomillani, mutta siltikin jemmaan niitä meikkilaatikossa vuodesta toiseen. Olen toki järkeistynyt sen verran, etten enää osta uusia esim. alesta, mutta siltikin niitä on liikaa. Myös huultenrajauskyniä on useita vaikka en edes muista koska olisin viimeksi rajannut huuleni ennen huulimeikin tekemistä.Meikkilaatikon läpikäynti ei varsinaisesti ole pakkopullaa, mutta siltikin laitan tavallisesti samat tuotteet takaisin…

    Tykkää

    1. Sama täällä, mäkin päädyn usein laittamaan tuotteet takaisin laatikkoon, vaikka en ikinä niitä käytä. Mä yritän nyt Ilonan pikkujouluihin mennessä käydä _kaiken_ läpi tarkasti.

      Tykkää

  3. Aiemmin siivosin useammin laatikoita, mutta nyt ei budjetissa ole hirveästi ollut varaa uusille ostoksille, niin eihän sitä voi tyhjentää ostamatta mitään tilalle… 😉 ensi viikolla tosin pääsen MACille, olen jemmannut pari seteliä sitä varten 🙂

    Tykkää

    1. Minulla ei ole tarkoituksena ostaa pois laittamani tilalle mitään uutta vain sen vuoksi, että tilaa on tullut lisää. 😀 Sitä tulee vähän kuin itsestään… Toivottavasti teet kivoja löytöjä MACilla! (tai no miten siellä voisi olla tekemättä… 😉 )

      Tykkää

  4. Mä käyn läpi jokaisen kosmetuotteeni aina kesälomalla 🙂 Lisäksi ennen jokaista miittiä käyn päällisin puolin kaapit läpi, ja kappas aina löytyy vaihdettavaa 😉 Näiden lisäksi mulla on poisantopussi, jonne laitan heti tuotteet, jotka tiedän antavani myöhemmin pois. Pussukka haetaan monesti esiin kun joku kaveri on käymässä 🙂

    Tykkää

    1. Tämä on kyllä yllättävän työläs urakka. Mullakin on erikseen pussukat: pois heitettävät (vanhentuneet), blogimiittiin tuotavat, perheelle ja kavereille annettavat, muualle menevät. 🙂

      Tykkää

    1. Jep, noita säästettyjä tuotteita löytyy aina. Mulla on joitain puuterisia tuotteita, joita olen kaksi vuotta pyöritellyt käsissäni hölmistyneenä, mutta en ole pystynyt luopumaan. Jospa tämä yritys tuottaisi tulosta… Kiva kun linkkasit blogisi, käyn tutustumassa 🙂

      Tykkää

  5. Usein tulee ennen miittejä myöskin käytyä läpi, tai jos järjestelen/siivoan pakkia ja meikkipussia. Mulla ei mitään ihan hillitöntä määrää kuitenkaan meikkejä ole, mutta silloin tällöin mietin joidenkin tuotteiden kohdalla, tuleeko niitä oikeasti käytettyä vai ei. Elisan miittiin juuri vein Wettiksen Silent Treatmentin joka on ihana ja laadukas, mutta minulla on ne samat sävyt niin monessa muussakin paletissa.

    Tykkää

    1. Olisi niin kätevää, kun pystyisi olla ostamatta sellaisia tuotteita, joita löytyy jo ennestään jossain muodossa. Itse en ole vielä sellaista oppinut lähellekään. Nytkin piti tilata Revealed 2, vaikka omistan jo kaikki Naked-paletit.. Wettiksen paleteista en pysty luopumaan, kun niitä ei enää myydä Suomessa ;D

      Tykkää

  6. Minä siivoilen varmaan 2 kk välein meikkilaatikot. Käyn läpi tuotteet ja laitan ylimääräisiksi käyneet pois. Eipä mulla mahdottomia määriä meikkejä olekaan, eli siivoiluun ei edes mene kauaa. Esimerkiksi ripsivärejä mulla on käytössä vain yksi kerrallaan, samoin kulmameikkejä. Silmänrajauskyniä/linereita on muistaakseni 6. Huulimeikkejä on ehkä 5. Poskipunia on 3. Luomivärejä ja kynsilakkoja multa sitten löytyykin hieman enemmän, mutta kai niitäkin on ihan kohtuudella (värilakkoja noin 30). Vähän kyllä joskus katson kateellisena teidän kosmetiikkabloggaajien meikkejä, joita on melkoiset valikoimat – kelpais mullekin 🙂

    Tykkää

    1. Mullakin on ripsivärejä maks. kaksi käytössä samaan aikaan. Kaikkia meikkituotteita löytyy kuitenkin aika paljon (liikaa). Kävin tänään taas läpi pari meikkikategoriaa ja järkytyin. Sääli, kun ei kerkeä käyttää kaikkea. On siis aika taas laittaa tavaraa eteenpäin jollekin, joka saa niistä enemmän iloa. En tiedä onko näissä meikkimäärissä mitään järkeä – tai ei todellakaan ole – mutta harrastus ja keräily, niistä on monen kohdalla kyse 🙂

      Tykkää

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s