Inglot-päivä 2 – Eye Makeup Base

Päätin kokeilla Inglotin luomivärinpohjustusainetta, sillä suosikkini MACin Paint Pot Painterly loppui, ja myös Urban Decayn pohjustajani vetelee viimeisiään. En olisi huomannut tätä tuotetta itse, mutta koska myyjä Puolassa sattui mainitsemaan sen viiden euron tarjoushinnan, olin heti valmis testailuihin. Suomessa tuote maksaa 14,50e.

Tuote tulee kevyessä ja hieman halvan oloisessa muovipakkauksessa, mutta minua tämä ei haittaa, koska enpä ainakaan joudu maksamaan ekstraa hienosta pakkauksesta. Purkissa on 5,5g tuotetta.

Koostumus on voidemainen, sormien lämmössä kuin voiksi sulava, mutta täysin mattapintaiseksi kuivuva. INCIssä komeilee ensimmäisenä jonkinlainen kasviöljy ja toisena silikoni – mielenkiintoista.


Tuote kannattaa häivyttää huolellisesti, sillä se saattaa huolimattomasti levitettynä tarrautua esim. kulmakarvojen alkuun ja näyttää ikävän keltaiselta ja likaiselta. Kuvassa tuotetta on levitetty reilulla kädellä. 


Oma kokemukseni tuotteesta on, että se on aivan kelvollinen luomivärinpohjustaja. Se ei vedä vertoja suosikeilleni MACin Painterly Paint Potille tai Urban Decayn Primer Potionille, mutta tällä hinnalla käytän sen kiitollisena loppuun. Inglotin pohjustaja piti silmämeikin täysin siistinä 12 tuntia, jopa 16 tuntia. Luomeni eivät ole erityisen rasvoittuvat.

Tuote vaikuttaa riittoisalta.

Negativiinen puoli pohjustajassa on se, että se ei levity aivan yhtä vaivattomasti ja tasaisesti kuin kaksi aiemmin mainitsemaani verrokkia. Siitä puuttuu useimmille pohjustajille ominainen silikoninen tuntu. Oma sävyni 01 on myöskin aivan liian keltapohjainen minulle. Kesällä se ei haittaa, mutta talvella varmasti kyllä. MACin Paint Pot Soft Ochren käyttäjille tämä on varmasti sävyltään nappivalinta. Toinen Inglotin pohjustajasta valittava sävy oli todella tumma, joten punapohjaista, vaaleaa pohjustajaa ei Inglotin valikoimissa ilmeisesti ole. En itse asiassa löytänyt Inglotin Suomen valikoimasta kuin vain tämän yhden sävyn 01. Pieni miinus on myös se, etteivät purkkiin pakatut tuotteet ole koskaan yhtä hygieenisiä kuin vaikkapa tuubiin pakatut.

Oliko tämä teille tuttu tuote? Jos käytätte luomivärinpohjustusta, mikä on suosikkituotteenne? Ja mikäli ette käytä, menkääs heti hankkimaan sellainen!

10 kommenttia artikkeliin ”Inglot-päivä 2 – Eye Makeup Base

  1. Samoin kuin Jonnalla, luotan ihan täysin Too Facedin luomivärinpohjustajaan. Alkuun meni hetki aikaa löytää sopiva tekniikka, mutta nykyisin se on ihan luottotuote, jopa niinkin, etten ole nähnyt syytä kokeilla muita pohjustajia koska TF on jo täydellinen. Ajatuksena se, että miksi tyytyä minään päivänä mihinkään huonompaan.;) Tuubi kuitenkin kestää jokapäiväisellä käytölläkin pitkään, joten syytä säästellä ja jemmailla sitä vain ”juhlahetkiin” tms. ei myöskään ole.TF on siitä ihan mieletön, että luomivärit ihan oikeasti pysyvät täsmälleen samanlaisina kuin ne oli asetellutkin vaikka silmää huuhtoisi hanan alla. Kokeiltu on – monesti! Ripsivärit ja meikkivoiteet kyllä huuhtoutuvat, mutta luomivärit pysyvät tiukasti paikoillaan kunnes ne päättää poistaa. Itse poistan Vivalin vedenkestävälle silmämeikille tarkoitetuilla lapuilla, joilla silmämeikki kuitenkin lähtee ihan helposti pikkupyyhkäisyllä samantien.Tiedän että hehkutukseni menee kohta överiksi, mutta kun satuin juuri nukkumaan migreeniä pois meikit päällä (hyi minua :D), voin myös ihan tuoreella kokemuksella sanoa, että silmämeikki on nyt kestänyt hieman päälle 24 tuntia. Ihan moitteettomana vaikka luomeni ovat rasvoittuvat.Vielä kun löytäisi myös kasvoille pohjustajan, joka toimisi samoin kuin TFSI luomilla…:D

    Tykkää

    1. Mä kokeilen aina mielelläni uusia tuotteita, vaikka olisin löytänyt jo sen ”täydellisen”. Mulla varmaan UDPP on ollut paras, mutta silti testailen edelleen muita 🙂 Mun täytyy kyllä kokeilla Too Facedia, kun moni on sitä kehunut! Mulla on vain se hohtava versio, ja se kyllä kasaantuu luomivakoihin, vaikka mulla yleensä pysyy luomivärit hyvin lähes kaikkien pohjustajien kanssa.Pohjustajan löytäminen kasvoille onkin jo haastavampaa minunkin mielestäni. Se on minulla ikuisuusprojekti, ja olenkin kokeillut pelkästään tämän vuoden aikana kymmentä erilaista. 😀

      Tykkää

  2. Kolmas TFSI-käyttäjä täällä :D. Tosin mulla on hyvin kummalliset luomet eikä mikään pohjustaja ole toistaiseksi toiminut yhdellä kerroksella. Mun pitää laittaa kaksi kerrosta niin, että annan molempien imeytyä oman aikansa. Silloin luomivärit pysyy todella hyvin ja voin luottaa siihen, että eivät liikahda minnekään ennen iltapesua.

    Tykkää

    1. Jännä miten eri tavoin pohjustajat toimivat eri ihmisillä! Mulla on kai aika ”helpot” luomet, kun lähes kaikki pohjustajat toimivat minulla hyvin ilman kikkailuja. Too Faced menee kokeilulistalle.

      Tykkää

    1. Hyvä pointti, ja kyllä, päivitän! Mulla itse asiassa kävi tuo säilyvyys mielessä, mutta tekstiin asti en muistanut ajatustani kirjoittaa. Purkki vaikuttaa heppoiselta eikä kovin tiiviiltä, joten kuivumisongelma tulee todennäköisesti ennemmin tai myöhemmin vastaan, valitettavasti.

      Tykkää

    2. Mä oon ostanut omani jo joskus 3-4 vuotta sitten ja se on edelleen ihan kiitettävässä kunnossa. Mutta käyttämättömäksi on jäänyt, ei toimi mulla ollenkaan 😦 Nyt tästä sun postauksesta innostuneena kokeilin tätä taas, mutta ei. Naked2-paletin värit eivät toistuneet tämän päällä yhtä hyvin kuin esim. UDPP: tai Shadow Insurancen päällä, kuluivat työpäivän mittaan pois ja loputkin vetivät rannuksi luomivakoon. Eli ei vain mun juttuni 😦

      Tykkää

    3. Mulla toimii jostain syystä melkein kaikki pohjustajat. Olen edelleen seurannut tätä Inglotia erityisen tarkasti, ja se on kyllä pelittänyt edelleen moitteettomasti. No, onneksi edes luomet on mun naamassa ei-rasvoittuvat tai hankalat 😀

      Tykkää

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s