The Original Beauty Blender

Lontoosta mukaani tarttui myös kuuluisa, alkuperäinen meikkipohjan tekemiseen tarkoitettu Beauty Blender-meikkisieni. Epäilin aluksi sen toimivuutta ja ihmettelin miksi kaikki vouhkaavat siitä, mutta ihmiset olivat oikeassa – tämä sieni tosiaan toimii. 

Meikki- ja peitevoiteen levittäminen Beauty Blenderillä ei ehkä ole nopein tapa, mutta kuitenkin se on minulle helpoin ja tehokkain keino saada kaunis ja kestävä pohja. Kastan Beauty Blenderin haaleaan veteen niin, että se on kauttaaltaan märkä. Rutistan veden pois ja puristan sientä kevyesti paperilla tai puhtaalla pyyhkeellä. Blenderin pitää olla käytössä nahkea, mutta ei märkä.

Levitän Blenderillä ensin peiteaineen. Kastan sienen terävämmän pään peiteaineeseen ja töpötän sillä punoitukset, tummat silmänaluset ja näpyt piiloon. Peiteaine tarttuu ihoon töpöttämällä todella lujasti, eikä karkaile minnekään, vaikka levitän sen päälle seuraavaksi meikkivoiteen. Meikkivoiteen kanssa toimin samalla tavoin kuin peiteaineen kanssa, mutta käytän sientä laajemmalta alueelta kuin vain terävämmästä päästä. Paksukaan kerros peiteainetta tai meikkivoidetta ei lähde sienellä rullautumaan, joten tämä pelastaa bad face dayn, kun kasvoissa on enemmän peitettävää kuin toivoisi. En tarkoita, että paksussa meikkipohjassa olisi jotain hienoa, mutta itse tykkään käyttää tahmeaa peiteainetta reippaalla kädellä, kun naamassa helottaa ikäviä finnejä.

Rutinan aihettakin tästä tehopakkauksesta löytyy. Maksoin tästä 13 puntaa, eli 15,79 euroa, mikä sekin on ilmeisesti vielä edullinen hinta. Tyyris kaveri siis, sen lisäksi että tätä ei käsittääkseni myydä Suomessa, eli se on tilattava verkkokaupasta tai ostettava ulkomailta. Hinta ei olisi minulle näin hyvästä meikkivälineestä muuten ongelma, mutta onnistuin tärvelemään tätä jo viikon sisällä käyttöönotosta. Pesen siveltimiäkin liian aggressiivisesti, jolloin ne kärsivät käytössäni, mutta Beauty Blender ei kestä sitten senkään vertaa kovakouraista käsittelyä. Pestyäni tätä turhan innokkaasti, on pintaan jo tullut pari naarmua, jotka lähtevät helposti repeilemään ja näin hajoittamaan sientä lisää. Peskää tätä siis hellävaroen!

Sieni on pestävä jokaisen käyttökerran jälkeen, ja mitä nopeammin sen pesee, sitä helpommin tökötit lähtevät siitä irti. Tahmean peiteaineen kuivahtaminen sieneen ei tee pesemisestä herkkua. Olen itse pessyt sienen marseillesaippualla, mutta Blenderille on kehitetty aivan oma pesuainekin. Sienestä irtoaa väriä pestessä, eli tämä luultavasti menettää pinkin ihanuutensa jossain vaiheessa.

Beauty Blenderin rinnalle on kehitetty monia sitä jäljitteleviä kopioita, mutta minulla ei ole niistä kokemusta. Hyvän vertailun alkuperäisen sienen ja kopioiden välillä on tehnyt ainakin Pieni Nutturapää-blogin Myy. Myy vinkkasi myös, että sientä kannattaa kokeilla käyttää kuivana, mutta sitä en ole muistanut tehdä.

Sieni on kuvissa kuivana, ja se luonnollisesti suurenee kastettaessa. Sienessä on myös näkyvissä pakkauksessa tulleet kuhmut, jotka oikenivat siitä ensimmäisen kastelun jälkeen.

Muita Beauty Blenderiin ihastuneita?

16 kommenttia artikkeliin ”The Original Beauty Blender

  1. Mä olen myös miettinyt tämän hankkimista jo pitkään, mutta olen ajatellut, että sen käyttö on jotenkin vaivalloista. Ehkä pitäisi vaan pistää tilaukseen ja kokeilla. Vaikka ensiksi tuo beautybay-versio, koska se taitaa olla halvempi.

    Tykkää

  2. Minullakaan ei ole tätä beautyblenderiä mutta Beautybayn vastaavia on kaksi (toisen ostin ja toinen tuli kaupan päälle). Ihastuin siihen kovasti, vaikka olen aina suhtautunut hyvin skeptisesti tällaisiin tuotteisiin ja ollut vannoutunut sorminainen. 😉 Ensimmäinen tämän tyyppinen sieni mulla oli M*A*D Mineralsilta mutta se osoittautui varsin heikoksi kestävyydeltään, vaikka muuten ihan toimiva olikin.Sillä Beautybayn sienellä saa aivan upeaa jälkeä aikaan, mutta minua harmittaa joka kerta seitä käyttäessäni meikkivoiteen menekki. Minusta tällaisella sienellä levittäessä joutuu käyttämään meikkivoidetta enemmän kuin muilla tavoilla (lähinnä käytän siis sormia ja joskus sivellintä). Suurempi määrä ei näy kasvoilla mitenkään pakkelisempana lopputuloksena mutta sieni vissiin sitten imaisee meikkivoidetta itseensä erityisen paljon tai jotain…tai sitten minä en vaan vielä osaa. 😉

    Tykkää

    1. Mä olen nyt niin harmissani tuosta sieneni repeilystä, että melkein tekisi mieli suositella pysymään niissä edullisemmissa versioissa, mitä sulla on jo. En tajua olenko sitten niin voimakkaasti pessyt tätä, että sen takia on jo nyt hajoillut pahasti, vai oliko tämä joku heikompi yksilö. :/ Hyvä sieni tämä on joka tapauksessa, ja luultavasti vika on minun tapauksessani käyttäjässä..Meikkivoidetta kuluu kyllä paljon. Sieni tosiaan imee sitä sisäänsä. Nyt juuri kun sieneni repeilee, näen meikkivoidetta pakkautuneen aika reippaasti sen sisälle, vaikka olen sitä tosiaan pessyt ahkerasti (ja liikaa). Mä haluan joka tapauksessa kokeilla Beautybayn omaa sientä.

      Tykkää

  3. Yleensä levitän meikkivoiteen (tai BB-/CC-voiteen) sormin, asiakkaiden kanssa käytän sivellintä. Vaikka en meikkisientä yleensä käytäkään, tätä voisin jopa kokeillakin! :)http://beauty-highlights.blogspot.fi/

    Tykkää

    1. Jos kokeilu kiinnostaa, mutta ei ole varma tykkääkö, niin ilmeisesti myös jotkut halvemmat kopiot ovat hyviä 🙂 Noissa aiemmissa kommenteissa on mainittu ainakin muutama.

      Tykkää

  4. Mullakaan ei ole tätä alkuperäistä, mutta Cosmopolitanin (!!) n. viiden punnan halpisversio kylläkin. Se oli mun suosikkitapa levittää meikkipohja ennen kuin kokeilin E.L.F:in Studio Powder Brushia, joka on nykyään meikäläläisen HG-tuote. Mulla kans kävi niin, että parilla ekalla pesukerralla onnistuin tärvelemään sientä niin, että siihen tuli jo pari lohkeamaa! Not cool! Kyllä ärsytti.Mun tekis mieli kokeilla Real Techniques:in halpisversiota. Siinä mua kiinnostaa erityisesti se yhden päädyn tasapinta vai miksi sitä nyt kutsuisi. Vois olla kätevä just peitevoiteen kanssa, kun jostain syystä en ole lämmennyt peitevoiteen levittämiseen siveltimellä.

    Tykkää

    1. Nyt nuo kopiot kiinnostavat entistä enemmän! Täällä on jo kehuttu monia edullisempia vaihtoehtoja Beauty Blenderille. Täytyy pitää mielessä tuo ELFin sivellin seuraavaksi kun teen tilausta sinne. Omat ELFin sutini ovat olleet aivan surkeita, mutta olen kuullut monilta varsinkin ulkomaisilta bloggajilta hyvistä ELFin siveltimistä.RT:n blenderi kiinnostaa myös minua. Itsekin olen tykästynyt sienen käyttöön peiteainetta levittäessä. Sillä saa aineen jotenkin napakammin kiinni ihoon.

      Tykkää

    2. Jos olet ostanut niitä ELF:in halvimpia eli Essentials-sarjan siveltimiä niin niissä ei tosiaan ole kehumista. Studio- ja Mineral-sarjojen siveltimet puolestaan ovat vallan mainioita.

      Tykkää

  5. Mä olen viime aikoina levittänyt vain peiteaineen kuivalla sienellä, kun on pitänyt huidella pohja kiireellä sormin paikoilleen. Edellisestä sienipesusta taitaa olla, köh, pari viikkoa. 😀 Eikun pesulle!Tuo hajoilu tuntuu tosi kummalliselta. Onko ne voinut tulla kynsistä? Mun sieni on kestänyt helposti kovakouraista puristelua, mutta mulla on melko lyhyet kynnet. Kannattaa ehkä laittaa valmistajalle meiliä, jospa sienesi on maanantaikappale. 🙂

    Tykkää

    1. Täytyy kokeilla tuota kuivan sienen käyttämistä! Mutta miten pystyisin pitää pidempiä pesutaukoja..? 😮 Sieni säästyisi rasitukselta, mutta en tällä näppymagneettisella iholla kyllä uskalla.Kynsistä ovat varmaan raapaleet tulleet juu. Mullakin kyllä lyhyet kynnet, mutta ilmeisesti liian kovakourainen pesutyyli.

      Tykkää

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s